Clean Xmarks : RLF dan Ref

Misi ‘membersihkan’ bookmark‘ diteruskan lagi pada hari ini. As mentioned before (dalam entri mana entah), aku menyimpan sebilangan besar bookmark dan (as mentioned before too) aku nak share dengan semua orang apa yang aku dapat.

Maka dipersilakan, untuk mencedok data dan fakta daripada perkongsian aku kali ini.

Ref (References)
1. Script to stabilize Linux Broadband Connection
2. Secure WordPress dengan Plugin Ini
3. Create simple wordpress backdoor
4. Tutorial Hack Wifi Key
5. Ubuntu UIF Files
6. Fix *.iso using torrent
7. WP Basic SQL Queries
8. MyPhone Explorer
9. trim via FFmpeg
10. JoomScan
11. Install ArchLinux
12. Conky Colours
13. HDD Temp With AutoShutdown Script
14. ARP Spoofing Tutorial (Redirect To IP)
15. Sessions | WordCamp Atlanta
16. Install Minimal Ubuntu <30Mb

Fehh.. aku telah kongsikan beberapa artikel berkenaan dengan pentesting. Sila jangan buat lawak bodoh dengan skill pentesting berkenaan. By the way, apa tuu pentesting? Dalam erti bahasa kampung yang aku rasa semua orang paham – hacking.

JoomScan tuh, script untuk scan vuln dalam Joomla CMS, UIF file tuh tak silap dia ni macam ISO. Link tuh akan tunjukkan cara macam mana nak convert dari UIF kepada ISO. ArchLinux tuh, hahaha… aku cabar hang try install.

Installation dia tak susah, tapi kalau stuck je kat mana-mana, bala. Aku hari tuh masa testing install dalam desktop aku, aku stuck dekat nVidia. 4 jam mau fix, sebab tak pandai punya pasal.

RLF (Read Later Fast)
1. HTML5 File Upload + Progress
2. TorrentFlux – Installation (Web)
3. WP Plugin Fundamentals
4. Create WordPress Option Panel
5. Hi10P Info / Guide | Haruhichan
6. 10 Custom Linux Distros That Ease IT Administrators` Workload
7. 16 Free and Premium Responsive WordPress Themes – DesignModo
8. 10 Laman Web Terbaik Belajar Adobe Photoshop
9. WordPress Plugins WP Captcha-Free
10. 50+ Awesome CSS3 Techniques for Better Designs

TorrentFlux tuh, mula-mula ingat nak try buat sendiri lepas beli VPS, tapi duit takder. Nanti kat US kot baru buat kerja-kerja macam ni. Hi10p tuh merujuk kepada bacaan aku terhadap video codec and video compression.

WordPress plugns WP Captcha-Free tuh, dulu aku suka guna selain GASP (Growmap anti spambot plugin). Tapi, tak perlu susah-susah nak tickbox sebagaimana GASP, install je plugin tuh dan confirm takder SPAM. Entah apa aku buat pada beberapa bulan yang lalu, normal readers takleh nak letak komen.

Lain-lain bookmark
1. In Malaysia, When in Doubt, Blame the Jews
2. You Are Beautiful, It is The Society That Is Ugly

Item nombor satu tuh best baca. Sedikit sebanyak sentuh akan perangai kita yang kadang-kadang suka tuduh orang membabi buta tuli. Ye lah, sikit-sikit “ini agenda yahudi“, sikit-sikit “ini sudah dirancang oleh orang kristian” walhal kita sendiri yang buat salah.

Item nombor 2 tuh sepatutnya aku nak simpan buat modal dalam NightlyArt the Official, tapi tak sempat lagi laah. Takpe, modal untuk NightlyArt The Official sangat banyak, cuma aku nak fokus untuk habiskan beberapa sumber bacaan je akhir-akhir ni, insya Allah.

Journal Writing
Art of Journal Writing
writing and keeping journals

Sekarang ni, aku tengah duk pupuk hobi baru – menulis journal ilmu. Menulis ni insya Allah satu hobi yang bagus. So, terima kasih kepada Journal Ilmu (Learning Journal) yang diberikan nama sebagai “Faithful“. Kembar dia ada, nama dia “Trusty“. Fungsi dia ialah kamus.

Sekian, terima kasih🙂

Leave a Reply

